4 knygų Gero Maisto Dienoraštis komplektas

Sezonine virtuvė

maistas pagal metų laikus

Sekite mus:
  • Sekite mus Facebook
  • Youtube
  • Pinrest
  • Sekite mus Intagram

dabar sezonas

Straipsniai

Sprogdiname pusryčių burbulą

Sprogdiname pusryčių burbulą

Susipažinkite, šalia manęs – dietistė Toma Eroglu! Su Toma mes kartu dirbame prie naujosios mano knygos „Gero maisto dienoraštis. Žiema“, ji – šios knygos konsultantė. Toma nuostabus ir šiltas žmogus, iš jos daug ko išmokau. Jos jaunatviškumas ir pozityvus požiūris į gyvenimą mane kiekvieną kartą įkvepia, kaip tyro vandens gurkšnis. Na, bet niekas kitas apie ją geriau nepapasakos, nei ji pati…

Esu žmogus, kuris dega aistra geram maistui, knygoms, gamtai, bėgimui ir jogai. Mano pašaukimas – padėti kitiems, todėl visai neatsitiktinai pasirinkau dietologijos studijas Vilniaus kolegijoje. Ten įgijau visuomenės sveikatos profesinio bakalauro kvalifikacinį laipsnį ir dietistės profesinę kvalifikaciją. Baigusi šias studijas galėjau padėti daugybei žmonių. Šešeri darbo su žmonėmis metai mane atvedė prie dar vienos stotelės – sveikatos mokslų magistrantūros studijų Oslo universitete, Norvegijoje. Noras padėti, mane paskatino sukurti ir tinklaraštį nomnom.ltkuriame dalinuosi savo sukauptomis žiniomis. Jame galite rasti įvairių gero maisto, sporto, jogos ir gyvenimo receptų.“

Ištrauka iš knygos „Gero maisto dienoraštis. Žiema“

DSC_2832

Na, o dabar žodis Tomai, pusryčių tema!

Labai puikus mitas, kurį pirmiausia noriu susprogdinti – POOF, yra šis:

visada valgyk pusryčius ir kuo daugiau..

Pusryčiai neprivalo būti sotūs. Kodėl? Kuo lengvesni mūsų pusryčiai, tuo lengviau virškinsis ir tą dieną suvalgytas maistas. Ir taip. Mes patys taip pat būsime lengvesni.

Vieni renkasi valgyti pusryčius vos pramerkę akis, kiti po treniruotės, kiti tik atlėkę į darbą. Kuris teisus?

 

DSC_2624

Nauja pusryčių taisyklė:

valgyk tik tuomet, kuomet esi alkanas

Mūsų įtemptas gyvenimo ritmas, ne dažnai, o beveik visada, priverčia mus pamiršti įsiklausyti į mūsų kūną. Daugelis net neatsimena, koks yra jausmas būti alkanam, nes visada kažką užkandžiauja, taip pat daugeliui yra nežinomas jausmas – būti sočiam, bet vis dar turėti jėgų.

Jei Jūs nesate alkani, tai reiškia, kad Jums maisto tuo momentu ir nereikia (aišku išskyrus įvairius maitinimosi sutrikimus, vartojant vaistus, ar tam tikrais gyvenimo periodais, kaip paauglystė ar nėštumas, kuomet alkį reguliuoja hormonų antplūdis ar disbalansas, tuomet alkio reguliavimui reikia klausyti ne tik savęs, bet ir specialisto).

10394637_10152409088264132_7632597570767186664_n

Iš ryto, kaip turbūt pastebėjote, mes „kvepiame“ įvairiais kvapais, ant liežuvio būna apnašos, akyse „miegučiai“. Kodėl? Todėl, kad nakty mūsų organizmas „įjungia“ valymo procesus. Dieną veikia virškinimo procesai, naktį – valymo. Kuomet įdedate į burną pirmąjį kąsnį maisto, valymosi procesai išsijungia ir įsijungia virškinimo procesai. Tuomet didžioji energijos dalis yra eikvojama virškinimui. Todėl labai svarbu ryte leisti organizmui užbaigti savo valymosi procesus ir tik tada pradėti valgyti. Ką reiškia užbaigti? Taip, taip, nakties valymosi procesą ryte finišuojame su didenybe brauniu, kuriam labiausiai patinka nusileisti tualeto kriokliais. Jei ryte mes nepasakome jam „bye bye“, tuomet jis tūnoja sau žarnyne ir trukdo normalius virškinimo procesus. Pro mūsų žarnų sieneles yra pasisavinamos maistinės medžiagos, o likusieji elementai, kurių mūsų organizmui nereikia, yra sukaupiami į braunį ir pašalinami. Tačiau, jei mes vis „užlaikome“ jį, dėl skubėjimo ar kitų priežasčių, sudarome jam visas galimybes priversti mus jaustis apsunkusiais ir irzliais, dėl nepašalintų medžiagų, kurių mūsų organizmui nereikia.

taramparam

 

Įsiklausymas į savo kūną. Na aišku, daugelis dabar galvoja: ok, tai jeigu aš esu labai alkanas ryte, tuomet galiu prisikišti pilvą ko tik jis užsimanys. Taip. Tas įsiklausymas ne visada gali atsakyti teisingai. Tai vadinama įpročiais. Jei įprotis yra valgyti gausius ir sočius pusryčius, jis niekur nedings, jei nebandysite įvesti kitų įpročių. Pabandykite nors vieną savaitę, kiekvieną dieną valgyti lengvus pusryčius: šviežiai spaustas sultis ir/ar vaisius ir/ar smūčius. Tuomet vėl vieną rytą suvalgykite pusryčių, kuriuos rinkdavotės anksčiau. Aha, tuomet pajusite skirtumą. Kaip jautėtės dieną po lengvų pusryčių ir būtent tą rytą, kuomet vėl prisivalgėte sočių pusryčių.

Žinoma, tai nereikšia, kad jau niekada nebebus galima valgyti gausių pusryčių, ypač su draugais ar šeima, sekmadienio rytais, kuomet stalas yra nuklotas blyneliais ir visokiais kitais gardžiai kvepiančiais patiekalais. Organizmas puikiai sugeba susidoroti su „kartais nuvažiavimu nuo kelio“. Svarbiausia yra tai, ką darote kasdien, o ne kartais, kas yra jūsų įpročiai, o ne tik pavienės išdaigos.

chia

Taigi, nuo ko pradėti?

Ryte pirmiausia atsigerkite šilto/šalto vandens su citrina. Šiltas vanduo jei jūsų viduriai yra laisvesni, šaltas – jei viduriai yra šiek tiek užkietėję. Citrina skatina kepenų darbą, taip mes jas „prabudiname“ dienos darbui. Į vandenį galima įsilašinti ir šiek tiek imbiero šaknies sulčių. Nuluptą imbiero šaknį sutarkuojame smulkia tarka ir įmaišome į vandenį. Imbieras slopina uždegiminius procesus. Tačiau imbiero šaknis taip pat skystina kraują, todėl naudojant jį reguliariai gali sustiprėti vaistų (nuo kraujospūdžio mažinimo) poveikis. Norint jį naudoti reguliariai pirmiausia pasitarkite su gydytoju.

mat-013

 

Tuomet užsiimkime joga, bėgimu ar kitais lengvais pratimais išjudinti mūsų kūną. Tam užteks 20 minučių.

Ir tik tuomet pradėkime pusryčius. Tai gali būti įvairūs vaisiai ir uogos, nes jie geriausiai yra virškinami tuščiame skrandyje ir pirmoje dienos dalyje. Arba susiplakite kokteilį. Išsivirkite lengvos košės ar suvalgykite pora trapučių su daržovėmis.

Taigi, pabundam → vanduo → lengva mankšta → „braunis“ → pusryčiai

Mano mėgstamiausi pusryčių receptai:

Braškės bliūdžike 

Banaaniniai

O čija mija

Grikčikai

Lengvo ryto ir skanių pusryčių!

Rašyti komentarą

Populiariausi

Prisijunkite

Pamirštas slaptažodis

Registruokitės